Урок української мови в 4
класі.
Тема: Прикметник. Повторення вивченого про прикметник як частини мови. Роль прикметників
у мовленні.
Мета: Поглиблювати
знання учнів про прикметник як
частину мови, про його роль у мовленні; розвивати зв язне мовлення учнів, мислення,
спостережливість, пізнавальний інтерес. Виховувати любов до природи, до рідної
мови.
Обладнанн: Підручник,
куб, мікрофон, 6 кольорових мислячих капелюхів
Едварда де Боно, картки із завданнями.
Хід
уроку
І. Організація до уроку.За допомогою смайликів діти показують свій настрій
на урок.
ІІ. Очікування дітей.
ІІІ.Актуалізація опорних знань
учнів.
-Діти, ви вірите в чудеса?
-Я теж вірю.
(Заходить дівчинка-осінь з кошиком в руках.
_Хто ти красуне?
Осінь – чарівниця.Я принесла вам
цікаві завдання. І листям різнобарвним землю укривала.
-Діти, а які у вас виникають асоціації, коли чуєте слово – осінь.
(Діти складають асоціативний кущ)
дощ падолист
вітер
Осінь
туман сум
ІV.Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці поглибимо свої знання про прикметник, розкриємо глибше
його значення та роль у мовленні. Вас чекає
багато цікавих завдань.
1. Каліграфічна хвилинка.
Ос сі ос ін. нь осінь Осінь іде – дощі за собою веде.
2.Стратегія – Кубування.(Білий капелюх)
-Щотаке прикметник?
-Що він означає?
-На які питання відповідає?
-Сміливий, хоробрий, відважний, мужній – це що?
-Веселий- сумний – це що?
-Значення у мовленні прикметників?
3.Червоний капелюх.(Ваше ставлення до прикметника ).Робота з підручником Вправа 151
-Тут же робота в парах( на червоних листочках завдання).Відгадати загадки.Що допомогло відгадати загадки?
4.Жовтий капелюх(діти виявляють позитивні
сторони прикметника) Виконання вправи 153(усно).
5.Зелений капелюх (творча робота в групах)
Ігрупа –Опис синички
ІІгрупа-Опис дятла.
-Робота на картках (Вставити пропущені прикметники в реченнях)
-Настає … осінній ранок. Подув …
вітер. Пішов … дощ.
Сонце заховалося за … хмари.
6.Синій капелюх.(Спонукає до висновку про значення прикметника).Списування
вірша.
Очі в мами – добрі , ніжні,
а голос – чистий і дзвінкий,
а руки - теплі і надійні, а погляд –
сонячний, ясний.
7.Чорний капелюх( Чи є у прикметника негатив?)
Діти висловлюють свої думки.
V.Підсумок уроку.
-Чи справдилися очікування дітей.