Урок літературного
читання в 4
класі.
Тема: Незвичайна дружба . Григір Тютюнник Ласочка.
Мета: ознайомити з життям і творчістю Г. Тютюнника,
з оповіданням про життя тварин
розкрити причинно – наслідкові зв
язки дружніх стосунків людини і дикого
звіра; вчити із розумінням ставитися до « братів наших менших»; вдосконалювати
уміння швидко орієнтуватися у тексті, ділити його на частини; виховувати
спостережливість, чуйність, любов до тварин.
Обладнання: шість кольорових мислячих капелюхів
Едварда де Боно,картки.
Хід
уроку
І.Повідомлення теми і мети уроку.
Які у дітей передбачення щодо
теми уроку?( діти висловлюють свої передбачення).
ІІ.Робота над оповіданням
Г.Тютюнника «Ласочка».
1.Повідомлення про життєвий і
творчий шлях письменника.
2.Знайомство з оповіданням (читає
вчитель).
3.Словникова робота( слова на
картках)
Припутень,підзолочений, скімлення,дзяволить,
пильнував, галуззя, потоваришували,дрібушить,вухами пряде,замолотила,
заскімлили, туркотіли,супроти).
4.Читання способом Ти – мені, я –
тобі.
5Аналіз змісту з елементами
вибіркового читання.
·
Знайти опис ранку.Які звуки сповіщали
про його прихід?
·
З чого видно ,що Арсен був досвідченим
знавцем рідного краю?
·
Що він почув за спиною? А що він робив у
цей час?
·
Кого Арсен побачив?
·
Знайти опис лисеняти.
·
За що воно сподобалося Арсенові?
·
Як Арсен назвав лисеня?
·
З чого видно, що Ласочка бала розумною
,терплячою, спостережливою?
·
Чого навчилося Лисеня в Арсена? Як
Ласочка допомагала рибалці?
·
Знайдіть опис зими.
·
Чи згадував Арсен про Ласочку?
·
Кого побачив знову Арсен на кручі? Прочитайте.Чи впізнав Арсен Ласочку в дорослій лисиці?
·
Які почуття він виявляв під час
спілкування з Ласочкою?
·
Як тепер Арсен рибалив?
6.Складання плану оповідання.
1.Ранок.
2.Незвичайний гість.
3Друзі – рибалки.
4.Довга зима.
5.Ласоччина родина.
7.Червоний капелюх.Сполучити прикметники Які характеризують Арсена і
Ласочку.
Л турботливий А
А розумна Р
С спостережливий С
О скромна Е
Ч небагатослівний Н
К доброзичлива
А терплячий
терпелива
веселий
ненабридлива
спостережлива
метка
щедрий
8.Жовтий капелюх(тестова робота)
9.Зелений капелюх(творча робота)
На кожну букву придумати прикметник.
Л
А
А С
Р О
С Ч
Е К
Н А
10.Синій
капелюх. Діти роблять висновки про незвичайну дружбу дикої тварини і людини.
Дають відповідь на запитання з початку уроку.
Чи
справдилися передбачення?
ІІІ.
Підсумок уроку. Чорний капелюх. Що негативного було у оповіданні?
ІY.Домашнє завдання. Переказувати текст.